2016. jan 28.

bordeaux graves blanc

írta: (R)ichie
bordeaux graves blanc

image

Borsarok rovatunk újraéled - őrület, de ez már a harmadik ;) Zoli barátom, állandó és megbízható borszakértőnk, egy hirtelen ötlettől vezérelt vásárlás eredményét vetette monitorra, íme. Képet ne keresetek, nem küldött (miközben én Slipknotra bólogattam), a zenét meg én választottam. Olyan líraian írt, hogy rögtön beugrott Nikki Sixx főállású Mötley Crüe basszeros saját projektjének refrénje:

Just open your eyes
Just open your eyes a bottle
And see that life is beautiful.

Oké, a szöveg többi része nem olyan nagyon beautiful, de ne akadjunk le a részleteknél. Csak pozitívan!

Kedd este, gyerekfürdetés előtti gyors bevásárlás..valami könnyed, iható kell a fektetés utánra.

„Lidl” Antal portfólióját nézem, gyorsan próbálok dönteni... Legyen Bordeaux, de most fehér, végül is tél van! Jár az agyam, mit is tanultam a balparti fehérekről?

A dicső balparti magnumok árnyékában szüretelnek ilyen fehérszőlőt a hordalékos-kavicsos „graves” területen. Halványan rémlik, hogy szép fehérborok is akadnak erre, de inkább az édesre emlékszem... az is semillon. De ez! Kinyitva, mintha frissen facsart citrom-grapefruit kombó tolakodna kifelé..Sauvignon, de ennyire?! Na jó, kicsit adjunk a mozgáskultúrának (nem bonyolítjuk, 2 sorozat fekvőtámasz), addig csillapodj Tee… hidd el, én is várom a találkozást, türelmetlenül!

Az oxidáció nem mindig a borok nagy barátja, de itt a levegő a segítségemre siet. Hamar kerekedik, illan a fanyarság, előbújnak a fehér, dús, szürcsölős barackok. A savak azért derekasan tartják a gerincet, a test karcsú, feszes, az alkohol alacsony, és mintha szándékosan hagytak volna egy iciri-piciri cukrot a borban... csak a savak ellensúlyozása végett. De lehet, hogy csak képzelődöm. Mindegy, megint igazolni látszik, hogy érdemes türelemmel viseltetni bármelyik bor iránt..nekem elhitetitek, megéri!

https://www.youtube.com/watch?v=KEFa1f_WCms

Ahogy sorra töltöm újra a poharam, mintha előbújna a gyümölcs, a mandula és a mogyoró semillon képében. Mintha csak megéreztem volna ezt a vonalat, bekészítettem magamnak egy zacskó mogyorómixet... Hát mi ez, ha nem az isteni kéz?

... Wine divine …

Szólj hozzá

bordeaux bor sixx:a.m.