2019. okt 03.

csirke * tészta * thaiföld

írta: (R)ichie
csirke * tészta * thaiföld

…avagy csirkés padthai szentesi módra!

71494505_1291079577734891_8168568828196814848_n.jpg

Csipog a telefonom egy megbeszélésen: Richie! Este padthai-t készítek, egy poszt? Naná! - válaszolom, miközben bólogatok a nem-annyira-izgalmas-egyeztetésen. Jobb lenne egy kóstolóval együtt, de nem vagyok telhetetlen, majd megcsinálom magam is, a szentesi gasztrockerünk (akit egyébként az Old Time R'N'R Magazine oldalairól is jól ismerhettek...) útmutatásai alapján, amit itt olvashattok ti is:

Vendégposzt.

Mindig is vonzónak tartottam a távol-keleti ételeket, izgalmas ízviláguk, és a világon egyedülálló konyhájuk igen szimpatikus számomra. Nem első ízben készítettem ázsiai kaját, viszont padthai-ban még szűz voltam. Korábban talán kétszer ettem a közkedvelt thai street food-ot, meg kell, mondjam, lenyűgözött. Most újra előkaptam a wokot, és megpróbáltam elkészíteni. Elsőre nem is lett olyan rossz ;)

Húst nélkülözhetetlennek tartom, szóval nálam csak a csirkés padthai játszik. Alapját az a - mondjuk úgy pác vagy marinád - adja, amiben a csirkemellcsíkok majd megpihennek. Ehhez a páchoz én 3 ek mézet, egy negyed lime levét, szójaszószt, 1 ek szezámolajat és fél deci vizet keverek, majd beleforgatom a csirkehúst. Néhányan tamarindlekvárt használnak, én ezt a mézzel és a lime-mal váltottam ki.

71892913_446028016010536_8291198571223449600_n.jpg

Mielőtt a pácnak nekiálltam, hideg vízben beáztattam fél csomag rizstésztát. Amíg a csirkemell pácolódik, „kedvenc” tevékenységemnek hódoltam, megpucoltam 1 fej vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát, és durva csíkokra felszabdaltam egy negyed kínai kelt.  A beázott rizstésztát 3-4 percre forró vízbe dobom és nekiálltam az elkészítésnek.

Az előkészületek nagyjából ennyit tesznek ki, a vöröshagyma és a fokhagyma jön először wokba. Miután üvegesre pirultak, jöhet a hús is, az olajos marinád is mehet rá, a végén meg fogjátok köszönni! J Kicsivel később hozzáadom a kelkáposztát és némi chilit. Utolsó lépésként jöhet a rizstészta is, amivel már csak össze kell forgatni a ragut.

Végül tört mogyorót szórok rá és meglocsolom a lime levével.

 ความอยากอาหารที่ดี  - A fordító szerint ez azt jelenti thai nyelven, hogy, jó étvágyat! Szóval jó étvágyat! J

A zene pedig az egyik legkirályságosabb post-grunge csapat, a Silly Fools egyik slágere. Természetesen Thaiföldről.

 

Legyél te is #gasztrocker, itt: www.facebook.com/rockandchili 

 

 

Szólj hozzá

thai csirke hagyma citrom fokhagyma tészta mogyoró chili lime kínaikel Silly Fools