2018. már 27.

grill * camembert * bacon

írta: vendégszerző gasztrocker
grill * camembert * bacon

... avagy a grillezett camembert esete zöldségekkel

29020179_10209114116008506_1482143671_n.jpg

 Vendégposzt!

Sebők Tamás blogger, hivatásos pogácsa-rajongó és nagyon vágja a rockzenét. Eddig ennyit tudtam róla az internetes tevékenységéből. Eddig. Most már azt is tudom, hogy jól főz, és kreatív a konyhában. Íme az első darabja az Old Time R'N'R Magazine -os fiúk írásainak itt a Rock*And*Chili -n - remélem lesz még több ilyen... 

Ennek a receptnek nincs nagy története, talán onnan eredeztethető, hogy mint minden jóravaló férfiembernek, nekem is a nap 24 órájából 23 és félben a kaján jár az eszem. Nincs mit tenni, ezt el kell fogadni. Egy ismerősöm egyszer kicsit túlvállalta magát süteménykészítésből, és csak annyit mondott mellékesen: „Még szerencse, hogy falánk vagyok”. Nah velem is valami ilyesmi a helyzet.

Persze emellett hangsúlyt fektetek a mozgásra, és hát sikerült a lehető legunalmasabb sportot, az úszást választanom. De nincs gond! Úszás közben lehet gondolkozni! És min kezd el gondolkodni az ember? Persze, hogy azon, mit is egyen, miután az összes tüdejét kiúszta magából.

Ám, fontos, hogy a munkának legyen gyümölcse – jelen esetben inkább zöldsége – így tudatosan tartom magam távol a parizeres majonézes zsömlétől, és ha már szeretek sütni-főzni, akkor valami eredetibbet és nem utolsó sorban egészségesebbet illik összehozni. Innen jött ennek a tálnak az ötlete.  Könnyed és gyorsan elkészíthető. Központi eleme egy camembert, amit imádok. Mondjuk kevés sajtot nem imádok. A hús meg ugye elmaradhatatlan, így betekertem baconnel, meg ne fázzon szegény, és kisütöttem zsiradék nélkül. Nyáron mindezt grillen csinálnám, de most belepte a hav. Többször megforgattam sütés közben, hogy mindkét oldala szépen megpiruljon. A grilltepsiben maradt kincsen (a zsiradék) pirítottam mellé zöldséget, jelen esetben gombát és cukkínit, de ez igazából szerintem a fantáziára van bízva, mehet mellé bármi, akár pörkölt is. Jó! Ez így talán kicsit erős. És ha már erős, chilipaprika sajnos pont nem volt itthon, így egy igazi jó szentesi csípőset vágtam hozzá, valamint egy pohár fehérbor is egészen jól esett mellé.

Ilyenkor úgy szokás, hogy valami kafa zenét is tolok a recept mellé, de igazából halvány lila fi***m sincs, mi menne ehhez a kajához. Talán tartsuk fent a csípőset egy kis Red Hot Chili Peppers-szel!

Legyél te is #gasztrocker, itt: www.facebook.com/rockandchili 

Szólj hozzá

zöldség sajt grill bacon camembert