2015. okt 26.

karfiol leves

írta: (R)ichie
karfiol leves

wpid-img_20151011_1223122.jpg.jpegÚgy látszik, hogy öregszem, mert amit eddig mindig elkerültem, most kifejezetten megkívántam, amikor megláttam egy szép fej karfiolt a boltban... Jó, nem egy menzai minőségben készítettem, na meg ugyan a képen nem látszik, de volt hozzá pirított bacon is... (gyorsabban ettem, mint fotóztam, ez azért nálam ritkaság! :) )

  • 1 fej karfiol
  • 2 szál répa
  • 2 db krumpli
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 fej lilhagyma
  • 1 db tyúkhúsleves kocka
  • 1 evőkanál szárított zsálya
  • 1 evőkanál zellerlevél
  • bacon, fejenként két szelet
  • vaj,olívaolaj
  • só, bors

A karfiolt rózsáira vagdaltam, a 90%-át nagyobb darabokban hagytam, a maradékot meg aprókra szedtem, ezeket félrevonultattam textúra-játék céljából. A krumplit, répát és hagymát is felaprítottam, majd az egészet beleborítottam a lábosba, amiben már forrongott a vaj és az olívaolaj keveréke. Rádobtam egy nagyobb csipet sót, alaposan elkevertem és hagytam kicsit pirulni a zöldségeket. Közben forraltam vagy két liter vizet, és megpucoltam a két gerezd fokhagymát.

wpid-img_20151011_1141132.jpg.jpegAmikor már kezdett odakapni a sok zöldség, akkor beledobtam a fokhagymákat, elkevertem, majd a forrásban lévő vízzel felöntöttem a lábasban lévőket. A forró, bugyogó víz rögtön felpattintotta az addig lepirult részeket, mélyítve ezzel a leves ízét.

A forralt-víz trükköt érdemes bevetni, mert ott folytatódik a főzés, ahol éppen tart a hozzáadás pillanatában, nem akasztja meg főzés folyamatát, mintha akár csap-forró vizet adnék a láboshoz. Ez a rizs főzéstől kezdve leves készítésig mindig segít.

Belement még a leveskocka, zellerlevél, zsálya, meg négy-öt tekerés bors, és rátettem a fedőt, hogy közepes lángon, kb. fél óra alatt puhára főjön minden.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=qLHeeK4Kzmo[/embed]

A Monster Truck új felfedezés nálam, Gábor Andris, a szuper Ozone Mama zenekar szuper gitárosa hívta fel rá a figyelmem rájuk (köszi ezúton is), ezt a számot a múlt hét óta vagy ötvenszer meghallgattam. Mondjuk nem oly' régi banda, 2009 óta léteznek, két éve adták ki az első albumukat, és most jelent meg az új, amiről a fenti szám az első kislemez. Egyébként kanadaiak, úgyhogy nyilván szerepelt az egyik számuk a 2013-as EA Games NHL játékában... És most látom, hogy egy ifi hokicsapat a mezükön viseli a logójukat. Jó arcok lehetnek!

Ekkor jött a kéziturmix, pépesítettem vele a levest, majd beledobtam a karfiol mini rózsáit. Három perc alatt azok is megfőttek, tűzhelyet lekapcsoltam, három kockányi vajat dobtam a levesbe, hogy fényesítsenek rajta, bacont pirítottam és már ehettük is. A ropogós bacon mellett érdekesek voltak a roppanós kis karfiol rózsák, jól működött ez a kevés harapnivaló a krémlevesben.

Szólj hozzá

karfiol bacon Monster Truck Ozone Mama