2016. ápr 06.

medvehagyma, parmezán, sonka

írta: (R)ichie
medvehagyma, parmezán, sonka

img_20160401_1259232.jpg.jpg

Már megint maradt egy kis húsvéti sonka, ami bármennyire is finom volt a vasárnapi, a hétfői és még talán a keddi reggelinél, most már nem annyira akaródzik friss kenyérrel enni... Így hát elszórogatom az ilyen-olyan ebédeimbe, például ebbe a jó kis pesztós tésztába. Nehogy hús nélkül maradjak...

  • 1 csokor medvehagyma
  • 1 dl olívaolaj
  • 5 dkg hántolt mandula
  • 1 ek friss, aprított metélőhagyma
  • 0,5 kg fussili tészta
  • 5 dkg parmezán
  • 1 marék maradék füstölt, főtt sonka
  • só, bors

A pesztót az aprítóban összedobom: medvehagymát nagyobb darabokra tépkedve, a mandulával és a kb. 3 dkg frissen reszelt parmezánnal összeeresztem, lassan felöntöm olívaolajjal. A végén a nagyon apróra felvágott snidling (a.k.a. metélőhagyma) is belekerül.

A hűtőben, jól lezárt üvegben eláll vagy két hétig is, a tésztára nem szükséges az egész adag, marad máskorra is. Krémlevest turbózni, csirkemell-kockákat pácolni vele, ilyesmi...

Hmm. A klip aktualitását az adja, hogy április 5-én volt Kurt Cobain halálának 22. évfordulója. A számot David Bowie írta eredetileg, aki nemrég távozott az élők sorából. Legutóbb pedig Michael Stipe feldolgozásában hallottam, aki a már jó rég távozott R.E.M. frontembere volt, és mostanság úgy néz ki, mint egy rendes sludge metálos.

A Nirvana - MTV Unplugged in New York nekem alap-album, először Zoli barátomnál hallgattuk  - nyilván az MTV hatására, amire akkoriban eléggé rá voltunk tapadva. Aztán átmásolta nekem kazettára is, hogy az oda-vissza játszós walkmanommal hallgathassam nulladik órára menet.

Első alkalommal majd lerepült a fejem, amikor elindítottam a kazettát, mert sikerült az elejére rátörölni pár másodpercnyi Metallica - Live Shit albumon hallható üvöltést és örjöngést és csak utána indult hirtelen a visszafogott taps. Azóta nekem az About a Girl már csak így kezdődik...

A fogkeményre főzött tészta vizéből kb. fél decit félreteszek - ezzel selymesítem és kicsit fellazítom a pesztót, majd elkeverem a tésztával. Tálaláskor kézzel tördelek rá a sonkából és a zöldséghámozómmal vékony lapkákat farigcsálok egy parmezán-háromszögből.

Post-húsvét, én így szeretlek.

Legyél te is #gasztrocker, itt: www.facebook.com/rockandchili 

Szólj hozzá

sonka tészta medvehagyma parmezán