2014. dec 27.

sült kacsa

írta: (R)ichie
sült kacsa

[caption id="attachment_86" align="aligncenter" ]wpid-dsc_58632.jpg.jpeg sült kacsa és a teamécsesek[/caption]

A kaviáros amerikai palacsinta után sült kacsa következett, a zsírjában konfitálódott hagymával, brutál vajas krumplipürével és vörös áfonyás szósszal.

https://www.youtube.com/watch?v=Mlahvvymkxc

A kacsasütéshez nem kell más, csak egy sütőrács, alá betolva egy nagyméretű tepsi, amibe csöpöghet a zsír, na meg tisztes mennyiségű só, amivel alaposan bedörzsölöm a lemosott, papírtörlővel megszárított és késheggyel végigszurkált bőrt. Na jó, még a hasüregét is bedörzsölöm sóval, majd teletömöm vöröshagymával, fokhagymával és friss zöldfűszerekkel. Én most a teraszon még találtam használható rozmaringot és kakukkfüvet. De tényleg ennyi, nem kell túlbonyolítani.

Az így előkészített madarat betoltam a 220 fokra előmelegített sütőbe a rácsra, alatta üres tepsi figyelt.

Kb. 20 perc után amikor már kezdett izzadni a kicsike, lejjebb tekertem 140 fokra a sütőt. Még két órát sütöttem, fél óránként fordítva egyet rajta. (nyilván a kacsa súlya befolyásolja a sütési időt, ez egy jó nagy madár volt)

Az utolsó fél órára a lecsöpögött zsírba tettem 5 fej hagymát és egy fejnyi fokhagymagerezdet. Az utolsó tíz percre meg felcsavartam a tűzhelyet grill fokozatra és folyamatosan sasoltam, nehogy megégjen a bőre - így lett helyenként ropogós, de egyenletesen barnult kacsánk.

Az áfonyaszósz is egyszerű: 2 dl vízben felforralok 20 szem (kábé) szárított vörös áfonyát, 1 szem csillagánizst és egy összeroppantott kardamom magot 2 kanál cukorral, valamint fél tyúkhúsleves kockával. Amikor már csak kb a fele a lé, akkor kihalászom a csillagánizst és a kardamomot. Hagyom szinte teljesen elforrni a levét, majd mártásos tálkába tálalom.

A krumplipürébe a sok vaj mellé reszeljen mindenki szerecsendiót, a kacsa csontvázából meg főzzenek levest! A kisült zsírral mit kell kezdeni, azt nem kell mondanom, ugye?

És senki ne lepődjön meg, hogy arról a nagy madárról milyen kevés húst lehet leszedni (de legalább finomat).

Szólj hozzá

kacsa hagyma zsír vörös áfonya Metallica