2015. aug 29.

jegeskávé

írta: (R)ichie
jegeskávé

IMG_20150719_184835

Itthonra nem véletlenül nem vettem kávégépet. Ismerem magam. Ha a kedvenc kapszulásomat vettem volna, hétvégénként, amikor itthon vagyok, meginnék négyet/ötöt. Ha eszpresszó gépet vennék, egy vagyont költenék rá, és nem törődnék vele úgy, ahogy kell. Vagy szépen kitisztítanám és utána nem lenne szívem összekoszolni... Aeropressről meg eddig azt hittem, hogy bonyolult (és egy kicsit tényleg az, de leginkább a sok kütyü tárolása kerülgetése riaszt el). És különben is, a következő sarkon van egy jó pizzéria, ahol korrekt eszpresszót adnak, és még csak mosogatnom sem kell.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=fgT9zGkiLig[/embed]

Úgyhogy maradt itthonra a Nescafé, amit nem tartok különösebben sokra, de ha mégis néha elkerülhetetlen a kávézás, hát jól jön.

Most meg itt a kánikula.

Ilyenkor meg egy jó jegeskávé még este hatkor is jól esik, úgyhogy nem dobtam ki a legutóbb kifogyó nescafés üveget, hanem befogtam shakernek. Egy púpozott kanál Nescafét (ha valaki nagyon édesen issza a kávét, ne sajnáljon belőle ugyanannyi cukrot) felöntök egy deci tejjel, hozzádobok két kocka jeget és alaposan összerázom. Egész jó crema-utánzatot idézek így elő, szép hab ül az üvegpohárba kitöltött kávéra. Ha nagyon urizálni akarok (és épp van itthon) egy gombóc vanília fagyit (vagy valami durván csokisat, khm...) is teszek a pohárba.

Aztán ki lehet ülni az árnyékos teraszra hűsölni.

[gallery type="columns" ids="790,792,760"]

Szólj hozzá

kávé Incubus