2014. dec 25.

halászlé

írta: (R)ichie
halászlé

[caption id="attachment_57" align="aligncenter" ]wpid-dsc_58232.jpg.jpeg Nem tudom, mások hogy vannak vele, de én mindig fosok, hogy ráharap az ujjamra - még ilyen állapotában is...[/caption]

Decemberben zajlik az év második halászlé-szezonja, a nyári bográcsos verziók után jönnek a karácsonyiak...

Itt az én karácsonyi halászlevem története:

  • 1 kisebb harcsafej
  • 1,5 kg halaprólék
  • 0,5 - 0,5 kg harcsa-, busa-, pontyfilé
  • 0,2 kg belsőség
  • 5 fej vöröshagyma
  • 3 evőkanál pirospaprika
  • 2 halászlékocka
  • 1 tojás fehérje (nyugi...)
  • 1 csomag gyufatészta
https://www.youtube.com/watch?v=dscfeQOMuGw

Főzés közben meg szóljon a Spacelord, csak tudjunk a késre és a halra koncentrálni...

A hagymákat apróra aprítottam, a legnagyobb lábosomban kevés olajon megfonnyasztottam. Közben a halfejet és az aprólékot alaposan, forró vízben lemostam. Megszabadultam a nyálkától, vértől, stb.

Az üvegesre pirult hagymára tettem a halakat, majd hideg vízzel felöntöttem. Forráskor alaposan megsóztam (kb. 1 ek), majd a pirospaprikát is beleszórtam. Amikor eloszlott a paprika és szép vörös színű lett a lé, lejjebb vettem a gázt, (na jó, villanyt, de az hülyén hangzik) annyira, hogy gyöngyözve forrjon.

Miközben "forrdogál" a lé, előkészítem a levesbetétet - amely kivizelezéséhez jelentős baráti konzíliumra volt szükség, köszi érte így is! Karácsonyra valami ünnepibb megjelenést szerettem volna a halászlének, ezért azt találtam ki, hogy halhús-érmék lesznek a levesben, nem a megszokott patkók... Ehhez a halfiléket a lebőrözés után finomra aprítottam - volna, ha nem lettek volna tele szálkával. Érdekes, úgy látszik más fogalma van a halasnak és nekem a filéről. Na mindegy, laza fél órás küzdés árán megszabadultam a szálkáktól és a közben a hús kb. felétől... Nna, a szo... a küzdés után nagyon apróra vágtam, szinte daráltam a halhúst, és egy tojás fehérjével, egy jó nagy csipet sóval összekevertem. Hagytam állni a hűtőben fél órát.wpid-dsc_5826.jpg

Közben a halászlé elkészült, hagytam kicsit hűlni, majd kihalásztam belőle a haldarabokat, és leszűrtem a levét (mondom, hogy ünnepi megjelenést akartam). A pofásabb haldarabokat (értsd: a húsosabb, kevés szálkás) külön raktam, mellé tettem a fejből kibányászott húsdarabokat (a kopoltyú előtti, szem felett-mögötti részben isteni falatok vannak!).

Vissza a levesbetéthez: hűtőből kivettem a masszát, folpack-ot terítettem az asztalra, egy csepp olajjal olajoztam, hogy ne ragadjon bele semmi, majd felhengergettem az egészet, és visszatettem a hűtőbe pihenni kicsit.

A pihentetés alatt fél liter vizet felforraltam a leveskockákkal, majd kifőztem benne 5 perc alatt a belsőségeket. Ezeket is a félretett hús mellét raktam. Közben a sütőt 180 fokra kapcsoltam.

Miután a sütő felmelegedett, egy kicsi tepsibe öntöttem a belsőségek főzőlevét, beleraktam a levesbetét-csomagot és 25 perc alatt kifőztem.

Tálaláskor külön tányéron voltak az érmékre szeletelt halhús-betétek, a belsőségek és a halhúsdarabok. Gyufatésztával az igazi rockandroll!

Ki, hogy eszi a halászlevet?

Szólj hozzá

karácsony halászlé hal Monster Magnet