2016. máj 03.

új, -krumpli, -hagyma

írta: (R)ichie
új, -krumpli, -hagyma

img_20160426_1930332.jpg

Így tavasszal a legérdekesebb a piacra járni. Rég nem látott ismerősöket lehet újra felfedezni – mint például a spárga vagy az újkrumpli – megállni a standok előtt és fejben kitalálni, hogy idénhova lehetne otthon chilipaprika vagy akár koktélparadicsom palántákat tenni… Vagy a fornettisnél lecsekkolni milyen újkézműves sörök érkeztek, kóstoltam-e már azokat (igen, nálunk a fagyasztott pékárusnál lehet kézműves sört kapni…).

A spárga mellett nagy favorit az újkrumpli, így gyorsan bezsákoltam egy nagy adagot és este megsütöttem serpenyőben. Először is bő vízben leáztattam, majd kettévágtam a nagyobbakat. Aztán vajat olvasztottam a serpenyőben olívaolaj kíséretében, és a lecsepegtetett, megtörölgetett krumplikat beleszórtam a forró serpenyőbe.

Pörgetés-forgatás-rázogatás közben szórtam rá sót és madras curry port bőségesen, a jó íz és a szép szín miatt. Amikor márkezdett megpirulni a krumplik felülete, hozzádobtam két szálrozmaringot – mégiscsak jó haverok ők ketten – hozzácsaptam még pár darabka vajat, és az egészet betoltam a 220 fokos sütőbe húsz percre.

Amikor már pirosra-ropogósra sült a krumpli, kivettem, és megszórtam újhagyma karikákkal. Került hozzá egy mártogató is: tejfölben elkevertem egy evőkanál curry port, így megvolt akellően pikáns, ugyanakkor hűs kísérője a forró krumplifalatoknak.

Legyél te is #gasztrocker, itt: www.facebook.com/rockandchili 

img_20160426_1856462.jpg

img_20160426_1901182.jpg

img_20160426_1930132.jpg

Szólj hozzá