2015. ápr 04.

kóla és sonka - húsvétra

írta: (R)ichie
kóla és sonka - húsvétra

wpid-dsc_71383.jpg.jpeg

Mindig bizarr párosításnak gondoltam a sós és az édes ízek keverését. Aztán felfedeztem, hogy a sárgadinnye egész ehető, ha pármai sonkába van csomagolva, eszembe jutott, hogy a mekis krumplit fagyiba mártva eszem, a sós karamellért meg oda vagyok. Tavaly nyáron szembe jött velem egy barátomnál a kólás sonka. Micsoda?! Igen, kólában főtt sonka. Kicsit édeskés, de alapjaiban megmaradt sós, húsos élménynek. Már akkor augusztusban tudtam, hogy a következő húsvétkor ilyen sonkát akarok.

Nem voltam rest, felhívtam és kétszer is elmondattam vele, hogy mi a recept. Nem, nem azért, mert olyan bonyolult, hanem hogy tényleg ennyi-e?

Tényleg.

  • 1,5 kg sonka (jelen esetben füstölt comb)
  • 2 l Coca Cola
  • 200 g vaj
  • 5 evőkanál barnacukor
  • 1 evőkanál mustár
  • 1 evőkanál magos dijoni mustár

Nekem a Foo Fighters sokáig csak a Nirvana utódzenekara volt. Ez a klip és a zene is hozza a Nirvanás érzést, az egész hangulata olyan, mintha a Smells Like Teen Spirit-et hallanám, látnám. Mégis, teljesen más. Emlékeztet rá, de azért tudom, hogy ez egy másik zenekar, tele újdonsággal és élettel. Ilyen ez a sonka is. Hangulatában sonka, de egy kicsit mégis más. Ha megkóstoljátok, egyet fogtok érteni velem...

Abba bárki belegondolt már, hogy milyen érzés lehet egy olyan zenekarban dobolni, ahol a Nirvana dobosa a frontember?!

- Hey Taylor, ne úgy üsd azt a cint, mert megőrülök!

- Okay Dave...

A sonkát egy lábosban a kólával felöntöm, és másfél órán át főzöm. Közben a szoba hőmérsékletű vajat cukorral és a mustárokkal krémesre keverem. A sütőt 180 fokra melegítem.

A megfőtt sonkáról lehúzom a bőrét, a zsírréteget két centinként beirdalom, majd a vajas masszával alaposan bedörzsölöm. Így kerül a sütőbe háromnegyed órára.

Az idők a súllyal vannak összefüggésben, az ökölszabály úgy szól, hogy ahány kilós, annyi órát főzöm, és annyiszor fél órát sütöm.

Hagyom kihűlni, és másnap szeletelve már lehet is enni.

 

Mit teszek mellé? Frissen reszelt körtés tormát (két kanál torma, két kanál körte és két csepp citromlé) és tojáskrémet. Na és persze pirított kalácsra pakolom a sonka szeleteket.

Ezután locsolkodni se kell.

Szólj hozzá

húsvét sonka mustár vaj cukor Coca Cola Foo Fighters