2018. máj 20.

tejföl * sajt * curry

írta: (R)ichie
tejföl * sajt * curry

… avagy a sörözéshez álmodott pogácsa

img_20180520_203431.jpg

Nemrégiben sörfesztiválon jártam, ahol remek sörök ivása közben azon gondolkodtam, hogy milyen pogácsát süssek, mert úgy ennék minden pohárhoz egy párat…

Túrtam a netet, aztán úgy döntöttem: az összeolvasott receptekből gyúrt – höhö, értik ugye? – alapreceptet felturbózom egy kis határozottsággal: curryt teszek belé. A sörhöz passzol, én szeretem, mi baj lehet?! Semmi.

a tésztába:

  • 60 dkg liszt
  • 2 kispohár tejföl
  • 1 tasak porélesztő
  • 1 dl forró víz
  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg sajt
  • 1 evőkanál só
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál curry por
  • 2 tojás

a tetejére:

  • 1 tojás
  • 10 dkg sajt
  • szezámmag és nagy szemű só

Talán fura a forró víz, de meg tudom magyarázni: nincs mikróm, és a hűtőből kivett hideg tejfölt azzal melegítem fel. Ugyanis az élesztőnek megfelelő környezetet kell kialakítani: az egyik pohár tejfölt beleborítom a cukros forró vízbe, mire elkeverem, langyos, híg tejfölt kapok, amibe az élesztőport belekeverve kész is az indító. Ez a kulimász indítja majd be a pogácsa tésztáját a növekedési pályán, de egy kicsit később, addig magára hagyom, hadd dolgozzon az élesztő, habosodjon a massza.

A vajat a liszttel össze kell morzsolni, én ezt a robotgépre hagyom, de hogy könnyebb dolga legyen, a másik pohár tejfölt, a sót és a curry port is belepakolom a keverőtálba. Amíg küzd a gép, lereszelem az első adag sajtot, és két tojás kíséretében beleöntöm a tésztába.

NOMAD – mostanában ritkán kerülnek a fülem közelébe, pedig igencsak jók! Simán meg tudnék tölteni egy #válogatáskazi –t ilyen számokkal, mint: Ne Félj, Kimondhatatlan, Hotel Polimer, Márványmenyasszony, Az utolsó katona.

Ennyi idő pont elég az élesztőnek, hogy meginduljon, belekaparom a kulimászt a tésztába, alaposan elkevertetem a géppel, majd lisztes felületen még egy kicsit kézzel összegyúrom. Amikor ruganyosan összeáll a tészta, visszateszem az edénybe és lefedve hagyom kelni legalább fél órát, max egy egészet.

A pihenőidő leteltével 1 cm vastagságú lappá nyújtom a tésztát, és kiszaggatva sütőpapíros tepsire teszem. A sütőt 180 fokra előmelegítem. A kiszaggatott pogácsákat megkenem a felvert tojással, majd vagy reszelt sajtot csippentek rá, vagy megszórom szezámmaggal és nagy szemű sóval. Kb 30 perc alatt pirosra és ropogósra sülnek a pogácsák.

Kell-e mondanom, hogy forrón, a tepsiből kikapkodva, jéghideg, habzó sörrel az igazi?

 Legyél te is #gasztrocker, itt: www.facebook.com/rockandchili 

img_20180520_202214.jpg

img_20180520_202043.jpg

img_20180520_195745.jpg

img_20180520_193319.jpg

img_20180520_193040.jpg

Szólj hozzá

tojás sajt élesztő vaj liszt szezámmag Nomad