2016. már 25.

tarja, koriander, tejszín

írta: (R)ichie
tarja, koriander, tejszín

img_20160311_123216.jpg

Húsra vágytam. Csak úgy, csak húsra. Van úgy, hogy az ember nem enne semmi mást, csak egy jó vastag szelet húst. Legalábbis velem elő szokott fordulni. Olyankor leginkább grillen sütött húsokat szoktam enni, különböző csípős szószokba mártogatva.

Aztán benéztem a hűtőbe, volt egy félbehagyott angol zeller, meg egy fél doboz rukkola. Így enyhítettem a szigorú csak-húst-eszem-hússal hozzáállásomon, és összedobtam egy kis salátát is. És ha már ennyi zöld került a húsok mellé, akkor az ízesítésében is meg kellett jelennie a zöldnek.

A koriander zöldnek.

  • 3 szelet tarja
  • 2 evőkanálnyi koriander paszta
  • 2 dl 20%-os főzőtejszín
  • 1 kiskanál mustár
  • 3 db angol zellerszár
  • fél doboz rukkola
  • 1 maroknyi friss zöldfűszer: bazsalikom, petrezselyem és metélőhagyma
  • olívaolaj
  • chilis só, bors

A húsokat kiveszem a hűtőből fél órával a sütés előtt. Lemosom, megtörölgetem papírtörlővel és beborsozom a szeleteket. Hagyom szobahőmérsékletűre melegedni.

Hát ezt most találtam, és nem tudok nagyon mit mondani... Csak ámulok és hallgatom őket, néha becsukott szemmel, néha meg tátott szájjal.

A kellően felmelegedett húsokhoz előveszem a serpenyőm, alaposan felhevítem, majd öt perc alatt tisztességesen körbepirítom őket. Azután jöhet a tejszín, a koriander és a mustár. Jól elkeverem az egészet, lejjebb veszem a gázt, és alaphangon elpötyögtetem egy negyedórát a serpenyőt. Így teljesen átsül a hús is, és a van elég ideje magába szívni a zöldfűszeres, tejszínes ízt is.

Közben a zöld köretet összedobom: az angol zellert meghámozom (az alsó részét megmarkolva letöröm és a lógó csíkokkal együtt felhúzom, így szabadulva meg a kellemetlen rágós szálaktól), feldarabolom és a rukkolával összeforgatom. Tálaláskor csepegtetek rá az extraszűz olívaolajomból, rászórom a nagyjából összevagdalt zöldfűszer csokrot, megszórom kevés chilis sóval, és már falom is.

Mindhárom szelet hússal együtt.

Legyél te is #gasztrocker, itt: www.facebook.com/rockandchili 

 

Szólj hozzá

tejszín koriander tarja rukkola Slash